Låt oss hitta ditt lokala städföretag åt dig

Jämför städpriser och byt städavtal idag

Vi hjälper dig hitta rätt städföretag för ditt behov.

Service Compare hjälper dig att hitta bra städföretag när du behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller butiken. Tjänsten är helt gratis för dig att använda och du sparar dyrbar tid genom att vi jämför priser, omdöme, referenser inom nån sekund åt dig.

Service Compare AB, 559202-5323, är en webbaserad tjänst som hjälper privatpersoner och företag att hitta bästa lokala städföretag på ett snabbt och smidigt sätt anpassade efter dina behov. Med hjälp av vårt system så kan du lätt hitta din städhjälp så som hemstädning, flyttstädning, storstädning, visning städning, kontorsstädning och butikstädning.

Som användare är det alltid kostnadsfritt att använda Service Compare.

Du börjar med att ange ditt postnummer antingen för privata tjänster eller företag tjänster. Du beskriver vilken typ av städning du behöver hjälp med. Ju mer utförlig information du lämnar om uppdraget desto enklare bli för städföretag att behandla din order. Service Compare söker igenom de bästa städföretagen i närheten av dig som har bäst i pris och omdöme. Du kan enkelt jämföra de olika städföretagen, läsa deras omdömen och välja den som är bäst lämplig för just ditt uppdrag. Vi garantera att du spara massor med tid av din sökande på städhjälp. När du har bestämd dig för ett företag så bokar du din städhjälp och få en orderbekräftelse. I samband med bokning så väljs du automatiskt till en utlottning som sker i slutet av varje månad och du har chans att vinna en Apple Ipad med oss av ett värde på 5990 kr. Vinnare presenteras i vår hemsida i slutet av varje månad.

Vad händer sedan?

Du kommer att få en orderbekräftelse via mail och därefter bli kontaktad av den företag som du har valt antingen via telefon eller epost för att säkerställa att arbetet kommer att utföras på rätt datum och tid som du angett. Du förbinder dig på de städning/städningar som du har bokat om du är nöjd med första städning. vi kommer att kontakta dig efter städningen och kolla med dig om ditt val var ett bra val.

Kontrollerade företag

För din trygghet så ställer vi krav på alla städföretag som är anslutna till vår tjänst Vi kontrollerar att alla städföretag är godkända för:

  1. F-skatt
    Att ett företag är godkänt för F-skatt innebär att de sköter inbetalningar av skatter och avgifter på ett korrekt sätt. Om ett företag inte har F-skatt riskerar köparen att i efterhand behöva betala in både skatter och avgifter till Skatteverket. För att själv ta reda på om företaget du vill anlita är godkänt för F-skatt kan du antingen be företagaren om ett daterat och signerat registerutdrag från Skatteverket alternativt kontakta Skatteupplysningen.
  2. Är momsregistrerade
    Den som bedriver en verksamhet som ger skyldighet att betala eller rätt att få tillbaka moms måste vara momsregistrerad. För att kontrollera om ett företag är momsregistrerat kan du kontakta Skatteupplysningen. Notera att när du hittar ditt företag via Servicecompare.se är det redan kontrollerat att alla anslutna företag har F-skatt, betalar moms, och är skuldfria. Dessutom är det säkerställt att de viktigaste försäkringarna och behörigheterna som företagen uppger att de har är giltiga.
  3. Skuldfria mot Kronofogden
  4. Dessutom får vi löpande in nya omdömen och referenser på företagen som hjälper dig i din beslutsprocess.
Lämna ditt omdöme

När du har valt ett städföretag och jobbet är utfört så har du möjlighet att lämna ditt omdöme på företaget. Att lämna ett omdöme går snabbt och enkelt samt är mycket uppskattat av både städföretaget och för andra som kan läsa om dina erfarenheter med just den städföretaget.

Vinn en Appel Ipad

När du lägger en bokning via Service Compare så väljs du automatiskt till en utlottning som sker i slutet av varje månad och du har chans att vinna en Apple Ipad med oss. Vinnare presenteras i vår hemsida i slutet av varje månad.

Hur fungerar Service Compare?

Du anger ditt postnummer därefter du beskriver vad du behöver hjälp med t.ex. hemstädning, flyttstädning, storstädning, visning städning eller kontors-& butikstädning. Du jämförpriser, omdöme och betyg. Du väljer det företag som är lämpligast för dig och lägger en bokning till valt städföretag som matchas i din kommun du söker. Du blir sedan kontaktad av valdföretag för att stämma av med dig att alla uppgifter är korrekta och planera första städning med dig.

Kostar det något att göra en förfrågan/bokning?

Nej, det är alltid gratis för dig att skicka in en förfrågan/bokning och använda Service Compare.

Vad bör jag tänka på när jag gör min förfrågan/bokning?

Ju mer information du lämnar om uppdraget desto större chans är att du får den städning som du önskar. Var noggrann med att ange rätta uppgifter och även rätt stavning som kan leda att företaget kommer till rätt Adress, postnummer, portkoder, telefon nummer, E-Mail o.s.v. och skriv gärna dina övriga önskemål och upplysa bolaget om uppdraget i uppdrags fält.

För din trygghet har vi valt de företag som har goda referenser på sitt arbete och kan levererar sitt att ni blir nöjda.

Hemstädning: Ni har möjlighet att välja valt städföretag för en provstädning. Efter Provstädning bolaget kommer att kontakta er för att veta om ni vill fortsätta med dem. Om svaret är ja så företaget anordnar ett skriftligt avtal, pris som ni kommit överens, uppsägningstid o.s.v. Ni kan även lägga en beställning på ett företag som kan hjälpa er på minst 3 månader, 6 månader eller 12 månader. Detta är inte bindande men det är bra att veta hur länge ni vill anlita deras tjänster.

Enstaka tjänster såsom flyttstädning, storstädning, visningsstädning är inte bindande och man väljer det företag som känns rätt.

Kontorsstädning: Ni har möjlighet att prova ett företag på en månad, efter en månad kommer företaget kontakta er för vidare diskussion. Om ni blir nöjda med deras arbete så anordnar dem ett skriftligt avtal som erhåller pris som kommit överens, uppsägningstid och antal städning som man är bunden till. Vissa företag har ett löpande avtal med 3 månader uppsägningstid, 6 månader avtal med 3 månader uppsägningstid eller 12 månader avtal med 3 månader uppsägningstid.

Service compare tar inga ansvar för tvister mellan er. Men ni kan alltid höra av er till oss om problem som uppstod så försöker vi hitta en bra lösning för både parter.

Hur hanteras mina personuppgifter och hur blir jag kontaktad?

Dina uppgifter syns hos oss och även hos valt städföretag och publiceras aldrig offentligt. Max ett företag kan besvara din förfrågan/bokning och det företag som du valt. Du blir kontaktad via telefon, e-post eller i ditt Service Compare-konto som automatiskt skapas när du gör din förfrågan.

Hur snabbt kan jag få hjälp?

Vi arbetar effektivt för att du snabbt ska få hjälp med din bokning. När du skickar din bokning till valt städföretag så Vanligtvis blir du kontaktad av valt städföretag inom några timmar från den tiden som du gjort din bokning. Arbete kan utföras tidigast 24-48 timmar efter när du har lagt din bokning.

Måste jag anlita företagen som kontaktar mig?

Tänk på att företagen lägger tid och engagemang genom att fixa personal och planering av din städning. Du förbinder dig endast till första städning med valt städföretag. Om du har angett att du vill anlita valt städföretag i 6 månader och du inte var nöjd med första städningen så kontaktar du oss och vi rekommendera ett annat företag som vi vet bäst om.

Vilken typ av försäkring ska jag kolla när ett företag arbetar i ditt hem?

När du anlitar ett företag för att utföra ett arbete i ditt hem är det bra att hålla koll på dina försäkringar. Normalt sett har du en hemförsäkring som täcker händelser i vardagen, men när ett företag kommer hem till dig är det en trygghet att ha en försäkring som gäller även för dessa tillfällen.

Att få hjälp med hemstädningen kan verkligen underlätta vardagen, men vad kostar det egentligen? Innan man bestämmer sig för om hemstädning är något man vill prova, kan det vara skönt att ha en ungefärlig uppfattning av kostnaden och vad som är avgörande för priset.

Här har vi gett några exempel på vad en hemstädning kan kosta, vad som avgör priset och vad som är viktigt att tänka på i relation till prissättningen. På så vis kan du förhoppningsvis få en bättre bild av vad hjälp med hemstädning skulle innebära för din ekonomi.

Vad avgör priset för hemstädning?

Grundläggande för priset på en hemstädning är givetvis hur ofta du vill ha städat och i vilken omfattning. Men det finns även en del andra faktorer som kan vara avgörande. Nedan har vi listat det som brukar tas med i beräkningen för vad en hemstädning kostar:

  • Antal kvadratmeter för ytan som ska städas
  • Omfattningen på städningen. Till exempel om du vill att det även ska ingå fönsterputsning eller strykning av kläder i städningen
  • Hur ofta du vill ha städhjälp och hur länge? Är det ett engångstillfälle eller vill du ha mer regelbunden hjälp; en gång i veckan, varannan vecka, eller en gång i månaden? under 3 månader eller 6 månader eller ett år
  • Om städmaterial ska ingå i priset eller om du ordnar med det på egen hand
  • Var du bor. En del städfirmor tar med detta som faktor, där det ofta är billigare ju mer centralt du bor

Kom ihåg att hemstädning ger rätt till rut-avdrag. Det innebär att du kan få upp till 25000 kronor i avdrag på arbetskostnaden per person och år.

Faktiskt pris för hemstädning

För att ge en tydligare bild av vad en hemstädning kan komma att kosta finns här nedan ett exempel. Vi utgår från en lägenhet i Stockholm som är ungefär 70 kvadratmeter, där behovet är en vanlig grundläggande städning utan tillägg och varje städtillfälle tar ca 3-4 timmar:

  • Städning varje vecka: 2 000 - 3 500 kr per månad efter skattereduktion
  • Städning varannan vecka: 1 500 - 2 200 kr per månad efter skattereduktion
  • Städning en gång per månad: 700 kr - 1 100 kr per månad efter skattereduktion

Att få hjälp med flyttstädning i en lägenhet på 50–70 kvadratmeter kostar omkring 2 000 kronor efter rutavdrag. För större bostadsytor beräknas priset oftast med 25–40 kronor per kvadratmeter. Vad som ingår i detta pris och om några extra kostnader tillkommer ser olika ut hos olika företag som erbjuder flyttstädning.

Vilka priser gäller för flyttstädning?

För lägenheter upp till cirka 50 kvadratmeter brukar kostnaden för flyttstädning hamna på 1 300–2 000 kronor efter rutavdrag. För lägenheter upp emot 75 kvadratmeter kan du räkna med en kostnad på omkring 2 000–2 500 kronor efter rutavdrag. När det handlar om större lägenheter eller villor tar de flesta städfirmor betalt per kvadratmeter. Priset brukar då ligga runt 25–40 kronor per kvadratmeter. En villa på 120 kvadratmeter skulle då alltså hamna någonstans mellan 3 000–4 800 kronor.

Tänk på! Priserna är ett ungefärligt spann på vad du kan förvänta dig för pris. Dock kan det skilja mycket vad som ingår i den kostnaden och vad som måste köpas till, så kontrollera alltid detta när du jämförpriser för flyttstädning.

Det finns också städfirmor som tar betalt per timme. Det är dock mer riskabelt eftersom du inte vet vad kostnaden i slutändan kommer att hamna på. Flyttstädning bör ta cirka åtta timmar för professionella städare, men det varierar förstås beroende på bostadens storlek och hur effektivt städningen utförs.

Tips! Flyttstädning blir billigast om det utförs under arbetstid på en vanlig vardag. Utanför arbetstid och på helger är priset för flyttstädning 30–60 procent högre.

Skattereduktion för rutavdrag

När du anlitar hjälp med flyttstädning får du använda rutavdrag. Det innebär att hälften av kostnaden för städfirmans arbete dras av på fakturan. På offerten och fakturan för flyttstädningen ska det vara markerat vilka kostnader som har dragits bort med rutavdraget.

Information har hämtas från:

http://www.boupplysningen.se/flytta/flyttstadning

Kostnaden för att få hjälp med storstädning beräknas ofta per kvadratmeter. För upp till 50 kvadratmeter får du i regel betala omkring 1 500 kronor efter rutavdrag, strax över 2 000 kronor för 70 kvadratmeter och 2 500 kronor och uppåt för bostäder på över 100 kvadratmeter. Räkna dock med att det kan tillkomma vissa omkostnader utöver grundpriset.

Vilka priser gäller för storstädning?

Att anlita hjälp med storstädning kostar i genomsnitt 1 500–1 700 kronor efter rutavdrag för en lägenhet på upp till 50 kvadrat. För 70 kvadratmeter kan du räkna med att kostnaden blir 1 900–2 300 kronor. Är din bostad över 100 kvadratmeter kan du vänta dig ett pris på 2 500–3 500 kronor för en storstädning. Städfirmor har sällan några fastställda priser för bostadsytor på 160 kvadratmeter och uppåt, utan då får du be om en offert för att se beräknat pris för storstädning.

Tänk på! De angivna priserna är efter rutavdrag på hälften av arbetskostnaden. På offerten och fakturan ska det framgå vad summan blir med respektive utan rutavdraget.

Exakt vad priset hamnar på avgörs dock av städfirmans prissättning. Vanligtvis har städfirmor fasta priser för storstädning av olika bostadsytor. Det förekommer också timpriser på storstädning, vilket kan bli billigare, men då behöver du kontrollera hur lång tid städningen tar.

Tips! Städfirmor kan ofta erbjuda rabatt på storstädning ifall du bokar flera städtillfällen eller redan anlitar dem till regelbunden hemstädning.

Vad ingår i priset för storstädning?

Det finns några saker som alltid ingår när du bokar en storstädning. Men det finns en viss variation mellan olika städfirmor. Kontrollera därför vad det är som ingår i priset du får.

Checklista på vad som normalt ingår i en storstädning

  • Dammsuga golv, mattor och stoppade möbler
  • Moppa golv
  • Damma av möbler och prylar
  • Rengöra vitvaror och köksfläkt utvändigt
  • Torka skåp utvändigt
  • Torka hyllor, diskbänk och köksbänkar
  • Torka väggar, dörrar, och fria ytor
  • Torka lister, kontakter, element och strömbrytare
  • Rengöra toalett, dusch och badkar
  • Rensa golvbrunn
  • Putsa speglar och ytor i badrummet

En del städfirmor räknar även in exempelvis fönsterputsning i priset. Andra erbjuder detta som tilläggstjänster som går att köpa till i samband med storstädningen. Städfirmor kan också ha olika förväntningar på vilken städutrustning som ska finnas i ditt hem.

Tänk på! Läs alltid igenom städfirmans checklista för att veta säkert vad som kommer att ingå i storstädningen. Du kan inte i efterhand begära att städfirman kompletterar städningen med något som inte finns i deras erbjudande.

Information har hämtas från:

http://www.boupplysningen.se/stadhjalp/storstadning

1. Personuppgifter och integritetspolicy

Service Compare är personuppgiftsansvarig och förvaltar Användarens personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) och annan tillämplig lagstiftning. Användarens kontaktuppgifter behandlas så att Service Compare ska kunna uppfylla sina avtalsenliga förpliktelser mot Användaren. Användaren bör vara införstådd med att Service Compare vidareförmedlar Användarens kontaktuppgifter till det städföretag som väljs av Användaren för att städföretaget ska kunna besvara en offertförfrågan. Service Compare kommer vidare att använda Användarens e-postadress för att administrera utskick av nyhetsbrev och annan information till Användaren. Användaren har möjlighet att ta del av hur Service Compare behandlar Användarens uppgifter. En sådan begäran skickas till nedanstående adress.

Service Compare AB
Org nr: 559202-5323
Adress: Fornvägen 32, 175 68 Järfälla, Stockholms län
Tel: 08 - 30 30 00
Mail: info@servicecompare.se

2. Kontrollerade företag

Service Compare är ansluten endast till kontrollerade och utvalda seriösa städföretag som tillhandahåller städtjänster inom ett stort antal områden indelat i olika kategorier. För Användarens trygghet ställer vi krav på alla städföretag som är anslutna till vår tjänst genom löpande kontroller av:

  • F-skatt
  • Är momsregistrerade
  • Skuldfria mot Kronofogden

3. Bokning på Servicecompare.se samt skyldighet att följa svensk lag m.m.

På Service Compare finns ingen ansvarig utgivare utsedd och varje Användare som väljer att göra en förfrågan på Servicecompare.se svarar själv straffrättsligt för materialet. Materialet får ej vara vilseledande och ska i övrigt vara förenligt med svensk lag och dess tillämpliga regler. Användare ska uppträda professionellt och vårdat på servicecompare.se, vilket bl.a. innebär att stötande och kränkande material inte får publiceras på servicecompare.se. Materialet som Användare publicerar på servicecompare.se får inte vara illojalt med den verksamhet som Service Compare bedriver. Missbruk av funktionerna på servicecompare.se är absolut förbjudet, däribland att försöka bryta säkerhetsspärrar, sprida virus, använda andras inloggningsuppgifter eller på olika sätt förstöra för andra Användare eller företag användning av servicecompare.se. I de fall Användare företar handlingar i syfte att försämra Service Compares tjänst, förstöra Service Compares renommé eller missleda Service Compare genom att t.ex. göra upprepade förfrågningar, göra förfrågningar i egenskap av konkurrerande företag med syfte att jämföra priser med det egna företagets tjänster eller skapa flera olika Användare och göra förfrågningar utan intresse att egentligen anlita ett städföretag, har Service Compare rätt att, förutom att stänga av Användaren, erhålla ett skadestånd från Användaren motsvarande ett prisbasbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring eller, om skadan är större än så, det belopp som skadan beräknas till. Användare är skyldiga att vidta rimliga åtgärder för att avsöka och avlägsna virus eller annat som har förstörande egenskaper, innan material överförs till Service Compare.

4. Information på servicecompare.se

Service Compare arbetar aktivt för att de uppgifter som publiceras på servicecompare.se ska vara korrekta men kan ej garantera detta. Användare äger inte rätt att ställa ekonomiska krav på Service Compare i de fall det förekommer material på servicecompare.se som inte är korrekt.

5. Immateriella rättigheter

Service Compare äger rätt att nyttja texter, logotyper, bildmaterial och annat material som publicerats av Användarna på servicecompare.se. Äganderätten till dessa immateriella rättigheter kvarstannar dock hos Användaren. Övrigt material, t.ex. texter, grafik, bilder och logotyper, som finns på servicecompare.se ägs av Service Compare och är skyddat av upphovsrättslagen och andra immaterialrättsliga lagar som t.ex. varumärkeslagen. Vidare är databasen servicecompare.se som sådan skyddad enligt upphovsrättslagen.

6. Sanktioner

Service Compare äger rätt att, utan att ange skäl, stänga av Användare som bryter mot svensk lag eller som på annat sätt inte uppfyller givna allmänna villkor. Service Compare äger rätt att neka publicering eller ta bort publicerat material om det upplevs som stötande eller olämpligt i förhållande till den verksamhet som Service Compare bedriver. Vid mindre allvarliga överträdelser mot dessa regler utdelas en varning. Vid upprepade överträdelser eller allvarliga brott mot reglerna kan Användaren stängas av med omedelbar verkan. Om den information som Användare publicerar på servicecompare.se skulle leda till skadeståndsskyldighet för Service Compare är Användaren skyldig att hålla Service Compare skadeslös eller ersätta Service Compare för den skada som uppkommit.

7. Ändringar

Service Compare har rätt att utan förvarning ändra dessa allmänna villkor, antingen på egen hand eller om lagar och förordningar kräver detta. Användare uppmanas att kontinuerligt ta del av dessa allmänna villkor.

10. Tillämplig lag – Tvist

Tvister med anledning av dessa användarvillkor ska avgöras i allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas.

Service Compare Sweden AB
Org nr: 559202-5323
Adress: Fornvägen 32, 175 68 Järfälla, Stockholms län
Tel: 08 - 30 30 00
Mail: info@servicecompare.se
Personuppgifter och integritetspolicy

PÅ SERVICE COMPARE AB BRYR VI OSS OM DIG OCH OM ALLA VÅRA KUNDER. HÄR NEDAN FINNER DU VÅR SEKRETESSPOLICY HUR VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER.

Service Compare är personuppgiftsansvarig och förvaltar webbplatssökarnas personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) och annan tillämplig lagstiftning. Webbplatssökarnas kontaktuppgifter används för att Service Compare ska kunna uppfylla sina avtalsenliga förpliktelser mot denne.

Vi värnar om och respekterar din personliga integritet vid behandling av dina personuppgifter och eftersträvar alltid högsta möjliga nivå av dataskydd. Denna integritetspolicy förklarar hur vi på Service Compare samlar in och använder personuppgifterna du ger oss. Vår policy beskriver även hur vi samlar in dessa uppgifter på ett lagligt och pålitligt sätt. Den beskriver också dina rättigheter. Kontakta oss gärna om du har frågor kring vår hantering av dina personuppgifter och med integritets- och dataskydd. Du når oss på nedanstående adress. Vi vidtar åtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter alltid är skyddade hos oss och att behandlingen sker i enlighet med gällande dataskyddsregler samt våra interna riktlinjer och rutiner.

Vem är personuppgiftsansvarig?

Service Compare är personuppgiftsansvarig och kan kontaktas på följande adress:

Service Compare Sweden AB
Org nr: 559202-5323
Adress: Fornvägen 32, 175 68 Järfälla, Stockholms län
Tel: 08 - 30 30 00
Mail: info@servicecompare.se

Hur samlar vi in personuppgifter?

Vi samlar in information som du lämnar till oss på vår webbplats när du t.ex.:

  • Fyller i något av våra formulär
  • Skriver i chatten
  • Skickar in en förfrågan via vår tjänst

Vilken typ av personuppgifter samlar vi in?

Service Compare samlar in de personuppgifter som behövs för att kunna utföra de tjänster vi erbjuder. Personuppgifter är alla slags uppgifter som ensamt eller i kombination med andra uppgifter kan knytas till en fysisk person. Vanliga personuppgifter är namn, personnummer, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Andra personuppgifter kan t.ex. vara bilder och ljudupptagningar.

Vad är ändamålet med behandlingen av dina personuppgifter?

Dina personuppgifter kan användas för att kunna leverera en tjänst du har bett oss om hjälp med, för att kunna förse dig med relevanta offerter eller för att skicka e-post med relevant information. Vi kan även, om du inte skriftligen har motsatt dig sådan marknadsföring, komma att använda dina personuppgifter för marknads- och kundanalyser, utveckling och förbättring av våra tjänster, riskhantering och statistik.

Användares rättigheter till rättelse, radering m.m.

Du har rätt att få besked om vilka personuppgifter om dig som vi lagrar och behandlar samt hur vi lagrar och behandlar dessa. Informationen kan erhållas på din begäran, gratis en gång per kalenderår. Du har också rätt att begära rättelse i fråga om personuppgifter som vi behandlar om dig. Du har även rätt att bli raderad. Detta innebär att du kan begära radering av dina personuppgifter för de fall att data inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter för oss som hindrar en omedelbar radering, t.ex. krav i bokförings- och skattelagstiftning. Vill du framföra klagomål till en tillsynsmyndighet eller undrar något annat om dina rättigheter kring personuppgifter behandlade av oss ska du vända dig till Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten. Kontaktuppgifter hittar du här: https://www.datainspektionen.se

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter endast så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider och så länge som det är nödvändigt för att utföra våra avtalsenliga åtaganden gentemot dig. När vi sparar din data för andra syften än för våra avtalsenliga åtaganden, t.ex. för att uppfylla krav på bokföring och andra regulatoriska kapitalkrav, sparar vi dina personuppgifter endast så länge som det är nödvändigt och/eller lagstadgat för respektive syfte.

Hur använder vi cookies?

Vår webbplats, servicecompare.se använder cookies, små text filer som lagras i din webbläsare på den enhet du använder för att besöka servicecompare.se. Cookies möjliggör bland annat att du inte behöver logga in varje gång. De ger oss också chans att analysera våra besökare. Cookies är inte skadliga och ökar inte risken för virus på din dator.

Genom att surfa på servicecompare.se webbsida godkänner du vår cookie-policy. Du har dock alltid möjligheten att själv blockera cookies i din webbläsare.

Det finns två typer av cookies, permanenta och temporära (s.k. sessionscookies). Permanenta cookies lagras som en fil på din dator eller mobila enhet under en längre period. Sessionscookies är temporärt placerade på din dator när du besöker webbplatsen, men försvinner när du stänger din webbläsare.

Läs mer om cookies på www.minacookies.se.

Vilka cookies använder vi?

Vi använder följande cookies på webbplatsen:

  • XSRF-TOKEN, används för att skyddar mot cross-site request forgery.
  • *_session, sessioner sparas i en säkra krypterade cookies.
  • cookieconsent, används för att veta vilket val du har gjort kring cookies.

Tredjepartscookies

Vi använder även ett antal tredjepartscookies. Dessa cookies regleras av de respektive webbplatserna och är inte kontrollerade av oss. Vissa av dessa kan stängas av i webbläsarinställningarna medan andra endast kan stängas av på respektive webbplats enligt de instruktioner som ges där.

  • Google Analytics – används för att generera statistik om trafik och källor.
  • Facebook – används för att generera statistik om trafik och källor.